هتک حیثیت با رایانه

۵ بازديد

جرم هتک حیثیت رایانه ای

فناوری رایانه ای علاوه بر اینکه سر منشاء پیشرفت های زیادی در دنیای امروز بوده ، حواشی و دردسر های زیادی نیز به وجود آورده است . کسانی با استفاده غلط از این امکانات دست به آزار و اذیت دیگران و بر هم زدن آرامش آنها می زنند .

 

البته این افراد از نظر قانونگذار دور نمانده اند و با تبیین دسته ای از جرائم تحت عنوان جرائم رایانه ای ، به آنها رسیدگی شده است . یکی از جرائمی که امروزه در جامعه رواج یافته است استفاده از فناوری کامپیوتری برای نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد است .

 

از این رو قانونگذار آن را یکی از مصادیق جرم رایانه ای شناخته است و برای آن مجازات تعریف کرده است . به همین منظور در این مقاله به بررسی جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای می پردازیم .

 

 

 

جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای و مجازات آن

در قانون جرائم رایانه ای برای جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای مصادیق مختلفی آمده است که هر کدام مجازات مرتبط با خود را دارند . در اینجا به بیان موارد جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای می پردازیم . در این قانون آمده است که :

 

 

 

1- هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد  یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود : به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.